Når folk tager til konferencer så gør de det med en særlig forventning om at det skal være spændende; gæsterne skal føle at de tager noget med hjem der i sandhed er stof til eftertanke, at de er blevet klogere eller har fået et nyt syn på den store verden.
Events, foredrag og konferencer brander sig på at fange folk der har en særlig interesse, et fællesskab som mange andre kan finde enten kedelige, underlige eller direkte ligegyldige, og det gør at man får mulighed for at forsamle sig blandt ligesindede eller nysgerrige væsner som kan finde et givent emne fascinerende.
Kend dit tema
Temaet er altafgørende for konferencen og kan også lægge mange muligheder frem. Har man et særligt event om sundhed kan man foruden at invitere foredragsholdere og madfolk ind som forsøger at få sig en mere solid base, også samarbejde med dem om at få solgt deres bøger, reklamere for deres brand så der kommer et større samarbejde mellem arrangører og involverede.
Med temaet får man også lagt en skabelon for opsætningen af både den aktuelle tidsplan men også potentielle salgs- og madboder. Temaet danner mere eller mindre hele planlægningen af sig selv såfremt man kender til emnet og de folk der færdes indenfor.
Branding af konferencen
Ligesom selve temaet for konferencen vil omfavne hele den følgende planlægning, så er brandingen af konferencen også altafgørende. Gennem planlægning vil man automatisk række ud efter nogle af de større figurerer indenfor feltet og håbe på at de har tiden. Disse personer udgør allerede der en nøgle til det bredde publikum som du som vært vil være interesseret i at nå ud til.
Her kan man nemlig håbe og måske endda regne med at givende personer vil lægge opslag op på deres mange profiler på det bredde internet, der i sig selv både reklamerer for vedkommende selv men også vedkommendes egne forventninger til den kommende konference. Det skaber de begyndende strømme til delinger gennem medierne og word-of-mouth-princippet så flere hurtigt vil stå klar til det store event.
Formår man at samarbejde med både store og små mennesker indenfor feltet er der nærmest en garanti for at man vil få en succesfuld og fantastisk konference både for de deltagende foredragsholdere, gæsterne og naturligvis jer selv som værter og arrangører vil opleve en glæde ved at det er gået nøjagtigt som ønsket.
Om forfatteren